dinsdag 16 november 2010

Revlon Photo Ready HD Foundation

Revlon is één van mijn favoriete cosmetica merken. De winkel waar ik eerder werkte verkocht het en het merk heeft me altijd getrokken. Naar mijn idee is Revlon een merk dat bestaande producten als foundation, mascara en nagellak van de best mogelijk kwaliteit probeert te maken met daar tegenover een heel redelijke merk. Echt inovatief? Neh. Maar wél gewoon heel goed.

Bij Revlon heb ik ook mijn perfecte foundation gevonden. Een vloeibare, olie vrije foundation voor een vette tot gecombineerde huid. En toen ging het uit ons assortiment en was mijn favoriete foundation niet meer bij ons in de omgeving te krijgen.

Nu ben ik verhuisd en zowaar: een Etos in de buurt mét Revlon! Nou had ik de laatste tijd voldoende andere foundations die ik eigenlijk eerst op wou maken. Totdat ik laatst tegen de nieuwe Photo Ready foundation aanliep.
Mijn vriend is fotograaf, en mede daardoor trok dit product meteen mijn aandacht. Voor €15,95 kocht ik de foundation en heb hem eenmaal thuisgekomen meteen getest.


De kleur die ik heb is 004 Nude, de lichtste die bij de Etos verkrijgbaar is. Nou ben ik wel licht van kleur, maar ook niet bij wit af, dus voor meiden met een héle lichte huidskleur zal 004 toch de donker zijn ben ik bang.


Dan tijd voor de test! Dit is mijn huid zonder makeup, na een lange dag shoppen. Alles behalve mooi en perfect, dat moge duidelijk zijn. Ik ben te lazy om al die plekjes weg te werken met concealer, dus ik vind het een must dat een foundation goed dekt en er wél natuurlijk uit ziet. Het licht in een winkel is nou eenmaal niet erg vergevingsgezind en daar sta ik toch het grootste deel van de week.


En dan de andere kant! Ik was óntzettend onder de indruk. De kleur is nagenoeg perfect voor mijn huidskleur, iets wat zelden voor komt. Plus dat ik deze op de gok gepakt heb, onder het motto 'als de kleur niet goed is meng ik 'm wel'. 
Zoals je ziet dekt ie écht heel goed, en deze kant van mijn gezicht is echt niet veel beter ofzo. Net onder mijn oog zie je nog wat kleine rode plekjes, volgens mij lichte irritatie van een product. Zonder de foundation was dit een stuk roder, en best opvallend. Voor het idee heb ik ook mijn lippen meegesmeerd en zoals je ziet: bijna nude! 



Voor het totaalplaatje: op de 2 bovenstaande foto's heb ik op de linkerhelft van mijn gezicht, de rechter helft is 'naakt'. Zoals je op deze foto's ziet zijn ook mijn wangen best rood. Persoonlijk vind ik dit écht niet mooi, het staat gewoon niet bij de opvallende oogmake-up die ik meestal draag, dat maakt het te druk. Voor mij ook een prioriteit dus, dat dat een stuk minder lijkt. 


En dan: een close-up. Niet zo charmant, ik weet het. Maar hee, het is een HD foundation! Zonder close-up is de test niet compleet. Alle foto's zijn gemaakt met een HD spiegelreflex camera, dus ook daar klopt alles. 
Ik heb het stukje van mijn neus en wangen gepakt, omdat ik het idee heb dat dat voor mij belangrijk gedeelte is. Veel foundations dekken namelijk de roodheid op mijn neus en wangen niet, 'pakken' niet op de huid op mijn neus en worden lelijke vlekken naast mijn neusvleugels, waar de kleur vaak ophoopt.

Wat mij betreft is ook hier deze foundation geslaagd. Zoals je op het linker gedeelte ziet dekt 'ie erg goed, zonder er geplamuurd uit te zien. Oké, je ziet dat je foundation op hebt. Maar da's prima als je het mij vraagt. Zolang je maar geen masker op hebt. Of het er echt geplamuurd uit ziet. Van zo'n dekkende foundation kun je gewoon niet verwachten dat je er níks van ziet. 

Zelfs de houdbaarheid van dit product is goed. Ik zit veel met mijn handen aan mijn gezicht (slechte gewoonte), heb een vette huid en werk nooit tussendoor mijn foundation bij. Of uberhaupt iets van mijn makeup. Geen idee waarom dat laatste is, ik denk er gewoon nooit aan. 
En guess what? Dit is de eerste foundation die mijn dag goed overleeft! Tuurlijk, niet meer zo perfect als 's morgens. Maar nog wél mooi, egaal en voldoende dekkend. 

Mijn laatste kritische puntje was: hoe voelt het product. Ik wil geen vies, plakkerig laagje op mijn gezicht. Iets wat ik duidelijk voel zitten. Ik wil gewoon een zachte huid voelen als ik mijn gezicht aan raak. Eigenlijk was dit geen vereiste, ik dacht er nooit aan. Ik kwam er eigenlijk bij toeval achter. Het viel me aan deze foundation ineens op dat mijn gezicht heel zacht, heel natuurlijk voelde (wel na een klein beetje poeder om het af te maken!). Bijna alsof ik geen makeup op had! Toen pas viel het me op dat ik dat eigenlijk wel belangrijk vond.  Dus bij puur toeval, nog een pluspunt voor dit nieuwe product.

Mijn eindconclusie is dus duidelijk: wat een superproduct! Ik heb voor mij nog niet echt nadelen kunnen ontdekken, behalve misschien dat er niet veel kleuren te krijgen zijn, slechts 8. Maarja, welk drogisterij cosmeticamerk bied er nou veel meer tinten aan? 

Vraag van vandaag: Heb jij deze nieuwe foundation al geprobeerd?

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Oeeh dit ziet er goed uit!
Kon ik hem maar even halen.
Morgen heb ik namelijk de schoolfoto!

Anoniem zei

Dat ziet er heel goed uit. Ik heb hem nog niet geprobeerd. Ik vind een goeie foundation heel belangrijk, en op de een of andere manier heb ik die nog niet gevonden. Liefs, xxxx