zaterdag 12 november 2011

Black Opal


Ik werk in een drogisterij in een zeer multi culturele wijk. Dit is dan ook precies de reden waarom er in onze winkel Black Opal verkocht word, een merk dat je weinig tegen komt. Te weinig, als ik mijn klanten hoor. Ik krijg zelfs klanten die bijna een uur onderweg zijn naar onze winkel, en wij zijn dan het 'dichtstbijzijnde' verkooppunt!

Zelf heb ik met mijn melkwitte huid niks aan deze producten. Oké, ik zou de oog- en lipproducten kunnen proberen, maar dit zijn veelal tinten die ik al heb, of die ook gewoon te donker voor mij zijn (vooral de lipproducten). Toch merk ik dat niet alleen donker getinte mensen iets aan dit merk hebben. En dan met name de foundations. Regelmatig krijg ik blanke klanten in de winkel waarvoor zelfs de donkerste kleur foundation van bijvoorbeeld een merk als Maybelline tóch te licht is.In dat geval is Black Opal ook een prima uitkomst, aangezien hun lichtste kleuren nog best licht zijn. Prima geschikt voor een blanke dame die in de zomer flink bruin word!

Zo bruin word ik helaas nog steeds niet, maar ik maak wél ook andere mensen op. En nou heb ik wel verschillende foundations, ik kan ook niet alle kleuren hebben. Dus besloot ik 2 producten van dit merk aan te schaffen. Een vloeibare foundation, die ik eventueel kan mengen met een andere kleur. En een 'creme to powder'  foundation. Kijk mee!







De vloeibare foundation komt in een glazen flesje met een plastic dopje. Glazen flesjes vind ik zelf wel altijd iets chique's hebben, maar toch zie ik liever plastic, aangezien ik nogal lomp aangelegd ben. Verder is de verpakking nogal simpel. Mat, doorzichtig glas met zwarte tekst. Ondanks dat het flesje vrij klein is, zit er redelijk veel in. Dit flesje bevat 34,5 ml, waar veel andere foundations 30 ml (Maybelline, Bourjois) of zelfs 25 ml (l'Oreal) bevatten. 

Het grootste nadeel zit 'm in de manier om het product uit het flesje te krijgen. Onder het plastic dopje vind je namelijk alleen een groot, open gat. Geen pompje, niks. Dit werkt absoluut niet zuinig! En omdat het product vrij dik is, verwacht ik dat er ook vrij veel in het flesje achter blijft als 'ie bijna leeg is. 



Linksonder zie je hoe de foundation één keer is uitgeveegd, vervolgens met een 2e laagje eroverheen en rechts zie je gewoon nog wat er over was van wat ik op mijn hand had gedaan. Eerlijk is eerlijk, die eerste laag valt me erg tegen! Ik vind hem erg vlekkerig. Nou zal dat ook wel meer opvallen omdat mijn huid te licht is voor deze kleur, toch vind ik het niet mooi. Twee laagjes geven al een veel mooier resultaat.


En dan de rest van het goedje uitgesmeerd. Links zie je nog een klein stukje van het vlekkerige eerste laagje. In 2 laagjes (of meer) dekt de foundation mooi en geeft een egale kleur. Het matte effect is ook duidelijk aanwezig: geen glansje meer te bekennen! Dit is ook meteen iets om rekening mee te houden: eenmaal opgedroogd zit de foundation op zijn plaats en valt er niks meer te blenden.



Het tweede product is wat Black Opal noemt een 'creme to powder'. En ja, daar zit wel wat in inderdaad. Eenmaal uitgesmeerd is voelt het product wat droog aan, en als je er over heen wrijft klinkt het ook zo. Ondanks dat word het niet zo mat als de vloeibare foundation. In tegendeel, deze foundation houd een mooie, gezonde glow. 





De verpakking van dit product vind ik een stuk mooier dan die van het vorige. Strak, ovaal, zwart en bovenop niks anders dan de naam van het merk. Prima! Het doosje is van plastic, maar voelt niet echt gammel of goedkoop aan. aan de binnenkant van het dekseltje zit een vrij klein spiegeltje, en onder het tussenstukje waar de creme in zit, zit nog een sponsje verstopt. Dit sponsje lijkt nog vrij goed te zijn, na een paar keer stevig wrijven hebben er geen kleine stukjes losgelaten of iets dergelijks.





En dat waren de swatches! Eigenlijk kan ik hier weinig over zeggen. De foto's spreken voor zichzelf, niet? Deze creme to powder foundation dekt erg mooi, vlekt niet, smeert mooi uit en geeft een mooie gezonde glow.

Voor meer info over dit merk kijk op: http://www.blackopalbeauty.com

Voor verkooppunten bij jou in de buurt:  http://www.etos.nl/beauty/black-opal

2 opmerkingen:

Nathalie zei

Op zich ziet het er wel goed uit! Mooie structuur en kleur. x

Laura. zei

Ziet er goed uit!
ik volg je trouwens via bloglovin, volg je me terug? xx