maandag 13 december 2010

Non Beauty #4

Oh baby! Laatst schreef ik er al iets over: ik ga een nieuwe auto kopen. Ik ben toen ook echt wezen kijken, voor hetzelfde model als op de foto stond die ik bij dat bericht plaatste. Helaas bleek die auto best wel slecht te zijn, dus het feestje ging niet door..
Ik keek namelijk voor een Honda Prelude, en dan het model uit 1994 ongeveer. Ik vind 'm geweldig, maar: Door een ontwerpfout heeft dit model bijna altijd roest, op dezelfde plek. En laat dat nou net een plek zijn waar dat enorm moeilijk (en duur!) is om weg te laten halen. Ten tweede is het een populaire, betaalbare auto onder jongens van een jaar of 20. Dus: vaak veel kilometers en helaas vaak ook afgeragd. Moeilijk om een goeie te vinden dus!

Na lang denken heb ik dus besloten om mijn budget maar te verhogen en naar een nieuwer model Prelude te kijken. Deze heeft dezelfde doelgroep als het oudere model, maar de prijs van deze auto is toch net aan de hoge kant voor deze doelgroep. Dus: minder kans dat 'ie afgeragd is. En: geen roest! Ofja, niet die ontwerpfout meer. Roesten kan altijd nog. En die heb ik er nu eentje gevonden! En het allerbeste: 133 pk (ja, da's veel vergeleken bij mijn oude autootje!) onder de motorkap en tóch zuinig rijden. Want: LPG G3! Oftewel, hij rijd op gas. En da's goedkoop natuurlijk.

Ter vergelijking: Mijn huidige benzine auto tank ik voor bijna 60 euro helemaal vol. Daarmee kan ik dan zo'n 800 kilometer rijden.
Deze auto op gas tank je voor ongeveer 25 á 30 euro vol en vervolgens rijd je die met zo'n 750 kilometer weer leeg. Da's bijna de helft goedkoper tanken, en maar ietsjes minder rijden! En aangezien mijn ouders 150 kilometer bij mij vandaan wonen, is dat toch wel prettig.

Om het plaatje compleet te maken, aangezien deze auto niet ontzéttend bekend is, foto's!

:

En dat word 'm dus! Als alles goed gaat, ga ik er morgen dan eindelijk voor kijken. Het model is exact hetzelfde, alleen ga ik voor een blauwe kijken. De rode vind ik misschien wel iets mooier, maar mijn huidige auto is ook al rood...

Ik kan niet wachten!

1 opmerking:

Anoniem zei

Oeeh, een hele goeie keuze. Jammer dat de auto die je eerst wilde gauw gaat roesten en daardoor duur in onderhoud is. Maar dat schilt inderdaad een hoop bij het tanken.
Heel veel plezier morgen.
Liefs, xxx