woensdag 15 december 2010

Sleek Acid palette


Al even geleden kreeg ik mijn Sleek 'Acid' palette binnen. De keus voor dit palette was niet moeilijk, ook al zijn er best een aantal verschillende. Ik houd van felle en opvallende kleurtjes, en het Acid palette is veruit de meest opvallende van allemaal. Ik kon niet wachten tot ik 'm binnenkreeg!


Toen ik het palette binnenkreeg was ik súper enthousiast. Die kleuren! Echt geweldig. Ik was nog op zoek naar een felle neon roze kleur en die had ik in dit palette gevonden.


Zo ziet mijn palette er ondertussen uit. Super toch, zou je denken? Ja, opzich. Kei leuk, voor iemand die wil experimenteren met felle kleurtjes. Ik vind het nog steeds een leuk ding, maar voor felle kleurtjes grijp ik nog steeds naar mijn andere palettes.


Dit zijn swatches van de bovenste rij kleurtjes, allemaal met een witte concealer als basis. De linker kleur vind ik zelf bijzonder mooi. De meest rechter kleur ook. De kwaliteit van deze kleurtjes is ook prima. Maar wat er tussen in zit... Tsja, ik heb m'n best gedaan ze er goed uit te laten zien op de foto, maar dat wou niet echt. De witte kleur was niet te zien, zelfs op een witte basis was deze kleur waardeloos. De gele kleur, naja, dat zie je. Vlekkerig en flets. Veel meer is het niet, terwijl ik er best wat van had verwacht, zo in het doosje gezien. De oranje vind ik erg jammer. Opzich heeft deze nog best wel pigment, maar hij brengt enorm vlekkerig aan. Met basis, zonder basis... Constant vlekken. De donkerste blauwe kleur valt weinig over te zeggen. Niet goed, ook niet bijzonder slecht. De laatste kleur van deze rij vind ik wél weer erg goed. Mooie kleur, zat pigment en brengt prima aan. Gelukkig!


Dit is de onderste rij. Deze rij vind ik beter dan de bovenste moet ik zeggen. Of 'minder slecht', als ik zo eerlijk mag zijn. De eerste 2 kleuren is eigenlijk niet veel mis mee, al had de 2e wel iets donkerder mogen zijn. Er komt voldoende kleur vanaf, maar op mijn ogen is 'ie lang niet zo donker als in het doosje. De roze kleur lijkt op de foto nog best wat, maar op mijn ogen is 't wederom hopeloos. Bij het aanbrengen lijkt het wat, zodra ik ga blenden is de kleur weg. Foetsie, en is er niks meer dan een waasje roze over. Jammer! Want dit is nou net de kleur waarvoor ik het hele palette zo'n beetje gekocht heb.. Voor de groene geldt praktisch hetzelfde verhaal, al blijft deze zichtbaarder beter aanwezig. De grijze vervolgens is wél weer een heel mooie en kwalitatief goed kleur, en bij het laatste zwarte kleurtje gaat het gewoon weer mis. Het idee van deze kleur werd ik blij van: het is een enorm matte kleur zwart, dat had ik nog niet! Alleen voor een intens effect moet zwart wél voldoende pigment bevatten..



Dit zijn de andere swatches die ik gemaakt heb. Op beide foto's is de bovenste rij zonder basis, de tweede rij is met een witte basis en de laatste een zwarte basis.


Om het de kleurtjes makkelijk te maken en om tóch nog een goed beeld van dit palette te geven, heb ik ook nog eens swatches gemaakt met een natte kwast. Natuurlijk, dan zijn ze wel mooi. Behalve de witte dan. Naar mijn mening hadden ze beter een andere kleur kunnen verzinnen dan zo'n compleet kansloos kleurtje aan dit palette toe te voegen.

Dat was dan mijn duidelijke mening over het Acid palette. Ik ben er zelf niet echt tevreden over, maar misschien komt dat omdat ik wel heel felle kleurtjes zoek. Er zitten een aantal goeie tussen, maar de 4 neon kleuren lieten mij dit palette kopen. En die 4 neon kleuren laten mij nu in de steek..Zo zonde!
Wel denk ik dat iemand die net wil beginnen met felle oogschaduw hier iets aan kan hebben, aangezien geen van de felle kleuren een hoog 'in your face' gehalte hebben.


Vraag van vandaag: Heb jij een Sleek palette? En wat vind jij er van?

1 opmerking:

Anoniem zei

Hij is heel erg mooi. Ik ben nu ook het een en ander van de sleek palettes aan het sparen. De eerste is onderweg en er volgen er zeker meer.
Liefs, xxx